Kiemelt bejegyzés

Töltött szalagos fánkocskák

Farsang tájékán minden héten legalább egyszer sütök fánkot, mert családom ezt igényli. Nem mintha máskor nem lenne ugyanolyan finom, de ...

Boci szelet


Barátnőmnél ettem először Boci szeletet, nagyon mutatós és nagyon finom sütemény, el is kértem gyorsan a receptjét. Otthon vasárnapi desszertnek készítettem el, mit mondjak gyorsan kész van és gyorsan el is fogy. :-))
A nagy fiam legkedvesebb sütije lett, névnapjára is ezt kérte.


Hozzávalók:
4 tojás, 11 ek cukor, 11 ek étolaj, 15 ek tej, 15 ek liszt, 2 ek kakaópor, 1 cs sütőpor

a túrós részhez:
50 dkg túró, 4 ek búzadara, 2 tojás, 15 dkg cukor, 1 cs vaníliás cukor

Elkészítése:
A tojássárgáját a cukorral habosra keverem és hozzáadom a többi hozzávalókat, legvégül a keményre felvert tojásfehérjét. Papírral kibélelt közepes nagyságú tepsibe öntöm.
A túrós részhez a hozzávalókat összekeverem és kiskanál segítségével a tészta tetejére szaggatom. Ez a gombóc lesüllyed, ami nagyon mutatóssá teszi a sütit. Előmelegített közép meleg (170-180 fokos) sütőben 25-30 percig sütöm.

Az utóbbi időben sütőpor helyett szódabikarbónát szoktam használni. A túróba citromhéjat is reszelek.
  
Szerintem a túróba 2 ek búzadara és 1 tojás is elég, utoljára úgy készítettem és sokkal puhább lett!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...