TORTILLA babos virslivel


Ezt az ételt már lassan egy éve ki szeretném próbálni, de valahogy mindig halasztódott. Most végre rászántam magam és péntek tiszteletére elkészítettem. A kép lehet, hogy nem a legjobban sikerült róla, de az íze finom. Végül is igen könnyen elkészíthető és sokféleképp variálható. Szinte bármi belerakható, amit az ember megtalál a hűtőben. A mi hűtőnkbe a következők voltak fellelhetők:



Hozzávalók a tortilla alapreceptjéhez:
30 dkg liszt, 3 dkg zsír (2 ek. olaj), 1,5 dl langyos víz,
fél tk. szárított élesztő ( de ha nincs a sima élesztő is megteszi kb 2 dkg) 1 tk. só
Töltelékhez:
4 fej vöröshagyma, 2 pár virsli, 25 dkg bab, tejföl, majonéz


Összekevertem a hozzávalót, simára dolgoztam és 6 cipóra osztottam. Fél órát kelni hagytam, majd kinyújtottam kb.18 cm-es átmérőjű kör alakúra. Én palacsinta sütőbe sütöttem ki, amit nem is kellett olajozni. 3-4 perc alatt sül ki, természetesen mindkét felét meg kell sütni.

A töltelék a következőképpen készült:
A babot megfőztem, de csak kevés vízben és odaügyelve nehogy lesüljön. Picit mindig öntöttem hozzá. A végén beleraktam a felkarikázott virslit és együtt még egy pár percig főztem, majd hagytam, hogy elforrja a levét.
A hagymát felkarikáztam, kevés olajon odatettem dinsztelődni, sóztam és fedő alatt hagytam kicsit párolódni. Persze gyakori kevergetés mellett. Mikor a hagyma jól megpuhult hozzádobtam a virslis babot pici főzőlevével együtt.
A kisült tortillából tölcsért formáztam és megtöltöttem a babos töltelékkel. Majonézt összekevertem egy kis tejföllel ezzel meglocsolva tálaltam.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Mákos kókuszos almás szelet liszt és cukor mentes

Pacalpörkölt

Hortobágyi húsos palacsinta