Halászlé pontyból

Halászlevet még karácsony szentestéjére főztem, de most találtam meg a róla készült képet. Nagyon megörültem neki, mert már azt hittem, hogy elveszett a többi ételképpel együtt.
Sokféleképpen készítik el, én a szegedi halászlevet szoktam főzni annyi különbséggel, hogy most csak egyfajta halból készült viszont vásároltam hozzá halfejet és farkot.


Hozzávalók:
1 db 1-1,5 kg-os ponty
fél kg halfej és farok
2 nagy fej hagyma
1 db paprika
1 paradicsom
2-3 tk pirospaprika (ízlés szerint),
2 halászlékocka
"Erős Pista" paprikakrém, só

 Elkészítése:
A halat megtisztítom, alaposan megmosom, lecsapom a fejét-farkát, a színhúst ujjnyi vastagra felszeletem és besózom (ha van ikrája vagy teje azt is a színhúshoz teszem). A fejet és a farkat (elég nagyra vágom a farkát, hogy legyen rajta hús is) annyi vízzel teszem fel főni, hogy elegendő legyen  az alaplé a leveshez (utólag csak keveset keljen pótolni). Beleteszem a megtisztított, felkarikázott hagymát, paprikát, paradicsomot, kissé megsózom és fedő alatt lassú tűzön addig főzöm, amíg a hús teljesen lefő a csontokról (1-1,5 óra). Szitakanálon átszűröm, átpasszírozom, visszarakom az alaplébe és együtt felforralom, elkeverem benne a pirospaprikát, hozzáadom a halászlékockákat, összeforralom és végül belerakom a besózott haldarabokat. Lassú forralással, csak rázogatva a lábast további 10-15 percig főzöm. Azonnal még forrón tálalom. Cseresznye paprikát vagy erős paprikakrémet adok hozzá, mert van aki csípősen szereti.
 
Mióta kókuszzsírral sütök-főzök a hagymát először megdinsztelem egy kevés kókuszzsíron és úgy öntöm fel vízzel.

A törött paprikát is mielőtt a leveshez adom picit kókuszzsíron megfuttatom, majd felhígítom egy kis levessel és végül a többi léhez öntöm.

Megjegyzések

  1. Imádom, bár inkább csak a levét...a halhoz nincs türelmem!

    VálaszTörlés
  2. Biztosan a szálkák miatt, de megéri szerintem. Barátnőm is csak a levét eszi meg:-))

    VálaszTörlés
  3. Nagyon jól néz ki - kár, hogy én nem szeretem - sajnos..

    VálaszTörlés
  4. Én is nagyon szeretem, csak ne kéne a szálkákkal vesződni. Jó hogy előkerült a képed!!!:)

    VálaszTörlés
  5. Gyöngyi köszönöm! Nálunk egyedül a férjem nem szereti, hogy miért ő sem tudja, mert amúgy a halat kedveli.

    Gizi egyetértek, szerintem is a szálka az egyetlen hibája - de én is nagyon szeretem.

    VálaszTörlés

  6. Én javasolnám a kedves szerzőnek, hogy akár mutassa be képeken is, ponty szálkátlanítását, amely ugye az "Y" szálkák filékben történő átvágását jelenti, ezáltal igen apróra vágva nem is lehet észrevenni étkezés közben. Én úgy gondolom, hogy legtöbben pszichésen félnek egy esetleges kisebb szálka lenyelésétől, illetve a megakadástól, hogy esetleg megfulladnak. Nem fulladnak meg.Ha mégis előfordulna, néhány falat kenyér "leviszi" az apró szálkát. Én a pontyot, pontyfiléket mindig így szálkátlanítom, igen ritka, hogy a számban megérezzem a szálkát, amit persze azért kiveszek.

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Mákos kókuszos almás szelet liszt és cukor mentes

Pacalpörkölt

Hortobágyi húsos palacsinta