Kinder tejszelet


Ezt a sütit a nagyobbik fiacskámnak készítettem el a jó félévi bizonyítványáért.
Nagyon szereti a kinder csokikat, gondoltam süteményként is finom lehet. A Boci szelet után ez lett  a másik kedvenc sütije.

Hozzávalók :
8 tojás
20 dkg cukor
30 dkg liszt
4 dkg kakaópor
1 cs. sütőpor
11 ek víz
  krémhez:
7dl tej
3 csomag tejszínízű pudingpor
1 ek liszt
2 pohár tejföl
20 dkg porcukor
20 dkg margarin

A piskóta elkészítése:
A tojássárgáját a cukorral és 8 evőkanál vízzel habosra kikavarom. A fehérjét kemény habbá verem, mikor kész ehhez is adok 3 evőkanál vizet, és ezzel is összekeverem. A lisztet elkavarom a sütőporral, kakaóporral. Ennek 1/3 részét a sárgájához keverem, majd a fehérjének is 1/3 részét. Majd újból 1/3 liszt és fehérje, amíg mindent össze nem dolgoztam. Ezután kimargarinozott, lisztezett gáztepsibe beleöntöm a tészta felét. 20 perc alatt előmelegített sütőben kisütöm, majd ugyan így a tészta másik felét is kisütöm.

Közben elkészítem a krémet.

A pudingot elkeverem a liszttel és megfőzöm a tejben. Mikor kész leveszem a tűzről és hozzákeverem a tejfölt. Majd a margarint habosra kikeverem a porcukorral. Mikor a puding kihűlt hozzákeverem a margarint.
Ezzel a krémmel töltöm meg a lapot.
Végül csokimázzal kenem meg. Ezt mindig a nálam jól bevált recept alapján készítem.

Csokimáz készítése: 5 ek porcukrot, 5 dkg vajat, 3 ek kakaóport és 3 ek forró vizet vízgőz fölött megolvasztok és ezt én egy kicsit hűlni hagyom úgy kenem a süti tetejére.

Tipp: ha nincs itthon porcukrom a krémhez, akkor a pudingba belefőzöm a kristálycukrot. Ez nálam elég gyakran előfordul.

Megjegyzések

  1. Miért kell két részletben sütni a tésztát? Nem lenne egyszerűbb simán félbe vágni? Egyébként akárhogy is sütöd, nagyon jól néz ki!!

    VálaszTörlés
  2. Olyan guszta, most szívesen elfogadnék pár darabot!!:)Biztosan a kisfiad is úgy örült neki, mint te a jó bizonyítványának.

    Én soha nem veszek porcukrot. A kristálycukrot darálom le kávédarálón.:))

    VálaszTörlés
  3. Gyöngyi! Szerintem azért jobb két részletben megsütni a tésztát, mert így rétegesebb marad a süti. Nem issza be annyira a krémet.

    Igen Gizi, örült neki nagyon! De a kicsi fiam tán még jobban. Ő egy evésre öt szeletet megevett belőle!

    VálaszTörlés
  4. Jó ízlése van a fiadnak! Nagyon jól néz ki!

    VálaszTörlés
  5. Egész nap azon gondolkodtam, hogy mivel kellene megjutalmazni a fiamat a (szintén) jó féléviért. Mindig könyvet szokott kapni. Már szerintem herótja van :-D Most ennek a jutalmazási formának egészen biztosan jobban örülne. Ki is próbálom.

    VálaszTörlés
  6. Köszi Andi!
    Ani jó étvágyat a sütihez!

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Mákos kókuszos almás szelet liszt és cukor mentes

Pacalpörkölt

Hortobágyi húsos palacsinta