Csáky-féle töltött hús vajas galuskával



Az eredeti recept tulajdonképpen a híres Csáky rostélyos, csak én sertéshúsból készítettem el.
Nagyon mutatós és roppant finom, ezért a magyar konyha igazi remekművének is nevezhetjük az eredeti "Csáky rostélyost", amely marhahúsból készül.
De azért én sem vallottam szégyent, mert családom minden tagjának nagyon ízlett, azt mondták nyugodtan készíthetem sűrűbben is - szóval sikert aratott!

Hozzávalók:
80 dkg sertéshús
1 nagy fej vöröshagyma
10 dkg baconszalonna
5-6 db fehér paprika
3 db  paradicsom
4 tojás
1 ek paprikakrém
1 ek paradicsompüré
1 ek liszt
1 pohár tejföl
só, bors

Elkészítése:
  1. A baconszalonnát csíkokra darabolom és kevés olajban megpirítom. A vöröshagymát apróra vágom, ráteszem a baconra, üvegesre párolom, majd a felkarikázott paprikát és paradicsomot is rárakom. Sózom, borsozom és puhára párolom. Tulajdonképpen lecsót készítek.
  2. Közben a húsokat nagyobbra darabolom és jó nagyra kiklopfolom. Sózom, borsozom.
  3. Amikor a  lecsó kész megfelezem és az egyik feléhez hozzáadom a felvert, sózott tojásokat. Jó keményre sütöm ezt a lecsós rántottát.
  4. A hússzeletekre ráterítem a rántottát. Végül felgöngyölöm és vékony zsineggel átkötözöm. Lisztbe mártom és olajban minden oldalról  pirosra sütöm.
  5. Ha a húst elősütöttem az olajból szedek le (ha sok), hozzáadom a maradék lecsót, a paprikakrémet (én csemege pirosaranyat), ízlés szerint paradicsompürét és kevés vízzel felengedem. Fedő alatt, mérsékelt tűzön párolom tovább a hústekercseket.
  6. Amikor a hústekercsek megpuhultak kiszedjük tálcára, a lecsós lét átöntöm tálkába és botmixerrel pürésítem. Majd visszarakom a tűzre, tejfölből és lisztből kevés víz hozzáadásával habarást készítek, hozzáöntöm a mártáshoz és összeforralom.
  7. A göngyölt húsról leszedem a zsineget, ferdén felszeletelem, mártással és vajas galuskával tálalom 
    Vajas galuska
    1. Hozzávalói: 10 dkg vaj, 4 tojás, 20 dkg rétesliszt, só
    2. Elkészítése: A lágy vajat habosra kikeverem, egyenként hozzáadom a tojásokat, több részletben a  lisztet, sót. Forróvízbe kanalazva ugyanúgy kifőzöm, mint a nokedlit. Végül leszűröm.


    Megjegyzések

    1. Nagyon gusztusos lett, el is hiszem, hogy sikert aratott!

      VálaszTörlés
    2. Egycsipet köszönöm! Érdemes kipróbálni, tudom ajánlani.

      VálaszTörlés
    3. Nagyon jól hangzik ez a recept!!! És a tálalás is olyan szép!!!:)

      VálaszTörlés
    4. Gizi köszönöm szépen, nagyon kedves vagy!

      VálaszTörlés
    5. Hát ez egy szuper étel lehet. Nem csodálkozom rajta, hogy kérnek még belőle :-)

      VálaszTörlés
    6. Igen, jól sejtettem, hogy nem szabad ide benéztem késő este. :D
      Ez az étel valami übergusztusos. Biztosan két pofára lehet enni, annyira finom!
      IMÁDOM A MAGYAR KONYHÁT!

      VálaszTörlés
    7. Jaj, egy kis off!
      A képlopós blog tegnap megszűnt, ez van helyette:

      http://szegyen-fal.blogspot.com/

      VálaszTörlés
    8. Ani, Raindrop köszönöm! Bizony nem késő estére való, mert akkor másnap nem szívesen állunk a mérlegre!

      Ja és köszönöm az infót, én is észrevettem, hogy a képlopós blog megszűnt, majd benézek a másikba.

      VálaszTörlés

    Megjegyzés küldése

    Népszerű bejegyzések ezen a blogon

    Mákos kókuszos almás szelet liszt és cukor mentes

    Pacalpörkölt

    Hortobágyi húsos palacsinta