Chilis bab (Chill con carne)


Nagylányom kedvence a chilis bab. Eddig mindig a boltban kapható mexikói chilis bab alapporral készítettem, de a minap egy szakácskönyvben találtam nagyon jó kis receptet rá. Annyit változtattam rajta, hogy nem darált húsból (mivel nem volt itthon), hanem sertéscombból készítettem el.

Hozzávalók:
50 dkg sertéshús (vagy darált hús)
5 dkg vaj
10 dkg füstölt szalonna
2 fej vöröshagyma
2 gerezd fokhagyma
2 fehérpaprika
4 db paradicsom 
2 ek ketchup
1 konzerv vörös kidney bab
1 konzerv chilis bab
1 konzerv csemegekukorica
1 ek törött paprika 
1 tk őrölt chili
fűszerek: só, bors, bazsalikom, oregánó, római kömény, kakukkfű

Elkészítése:
A felolvasztott vajon a kis kockára vágott szalonnát és hagymát aranysárgára pirítom. A húst kockákra vágom és azt is hozzáteszem, egyenletes keverés közben megpirítom. 
Hozzáadom az apró kockára darabolt paprikát, paradicsomot. Megszórom sóval, borssal, fűszerekkel, hozzáadom a törött paprikát, chilit, ketchupot, felaprított fokhagymát és felöntöm egy kis vízzel. Addig párolom, míg a hús megpuhul. 
Utolsó tíz percben hozzáadom a babokat és a kukoricát, ha kell még öntök hozzá vizet, után sózom, fűszerezem és kb 10 percig még együtt főzöm.
Tálaláskor meglehet szórni reszelt sajttal vagy én bővebb lével készítettem és tésztát főztem hozzá.

Megjegyzések

  1. Nálunk is ez volt ma az ebéd :-)

    VálaszTörlés
  2. hátha ezt a verziót is szeretné a lányod:

    http://starfokker.blogspot.com/2009/11/soros-chilis-bab.html

    üdv, starfi

    VálaszTörlés
  3. Imádjuk :) Nagyon jól néz ki

    Én egy kis füstölt húst is szoktam hozzá főzni.

    VálaszTörlés
  4. Imádom! Akkora kedvencem, mint a ház! :)
    Olyan gyönyörűek a babok benne, nyálelszívóért kiáltok!

    VálaszTörlés
  5. Ááá, ez gyilkos! Negyed órája csak olyan kajákat nézegetek, amiktől egyre éhesebb leszek. A chilis babot ráadásul imádom. Sok-sok sajttal, friss kenyérrel. :))

    VálaszTörlés
  6. Ottis akkor nálatok is finom ebéd volt!

    Szia starfokker! Megnéztem a te chilis babodat is, különleges lehet sörrel, legközelebb kipróbálom.

    Bianka köszi, biztos nem rontja el a füstölt hús!

    Raindrop azt hiszem egy az ízlésünk, mert én is nagyon szeretem főleg ha jó csípős!

    Egycsipet így én is szoktam járni. Már megfogadtam, hogy nem fogok éhesen nézelődni, mert utána nem győzöm teli enni magam!!!

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Mákos kókuszos almás szelet liszt és cukor mentes

Pacalpörkölt

Hortobágyi húsos palacsinta