Sárgarépa krémleves "margarétával"

Lizától születésnapomra szakácskönyvet kaptam többek között. Ebből lestem ki ezt a nagyon finom levest.
A tányér amibe szervírozva van a férjem és a fiúk ajándéka.
A díszítés a férjem keze nyomát dicséri. Hát gyakrabban is belátogathatna a konyhába!

Hozzávalók:
1 fej vöröshagyma
1/2 kg sárgarépa
1 ek olaj
2 húsleves kocka
1 dl tejszín
5 ek lisztből rántás
bors

Díszítés:
felkarikázott répa
újhagyma

Elkészítés:
A megtisztított hagymát apróra vágom. A megpucolt sárgarépát felkarikázom. Majd ezeket forró olajon megdinsztelem. Felöntöm 3 dl vízzel és hozzáadom a húsleves kockát és 5 percig főzöm.
A megpuhult répát szitán áttöröm, majd felöntöm 1,2 dl hideg vízzel, hozzáadom a tejszínt is. Az egészet felfőzöm. 5 ek lisztből rántást készítek, amit hozzáöntök a leveshez állandó kevergetés mellett. Borssal ízesítem. Só már csak nagyon kevés kell bele, ízlés szerint.
Végül a díszítést is elkészítem: A répakarikának a közepét kiveszem. Ez lesz a margarétám közepe. A szirmait az újhagyma fehér részéből készítem. A szár és a levél pedig a zöld részből készül.

Megjegyzések

  1. Nagyon aranyos lett, öröm lehet kanalazni! :)))
    Tudnak ezek a férjek, ha erőt vesznek magukon. ;)

    VálaszTörlés
  2. Boldog szülinapot!A férjed nagyon ügyes:-D Nagyon szépséges,és vidám:))

    VálaszTörlés
  3. Hát ez nagyon bűbáj. Tetszik. Boldog szülinapot :)

    VálaszTörlés
  4. Gyönyörű a díszítés is , a tányér is, biztos finom is!
    Neked sok-sok boldog szülinapot még!

    VálaszTörlés
  5. Boldog születésnapot, így utólag!!!!

    A leves is nagyon guszta(szeretem az ilyen leveseket), de a díszítés egyszerűen mesés!!! Gratulálok a férjed!!!

    VálaszTörlés
  6. Szuletes napod????Ha igen hat akor Nagyon boldog szuletes napot kivanok!!!A cremleves csodaszep!!!

    VálaszTörlés
  7. Isten éltessen!
    A leves meseszép, és nagyon ötletes!!!

    VálaszTörlés
  8. Lányok nagyon szépen köszönöm mindenkinek a szülinapi jó kívánságokat!
    A díszítés nekem is nagyon tetszett, de a leves is nagyon finom volt, szerintem gyakran elfogom készíteni.

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Mákos kókuszos almás szelet liszt és cukor mentes

Pacalpörkölt

Hortobágyi húsos palacsinta