Párolt lilakáposzta almával


Kacsasülthöz készítettem el ezt a köretet. Valami különlegeset szerettem volna belőle kihozni, így találtam ki, hogy ecet helyett valamilyen alkoholt adok hozzá. Hallottam már száraz fehérborral, vagy vörösborral, én most egy pohár pezsgőt öntöttem hozzá. Fantasztikus íze lett, mindenkinek nagyon ízlett, főleg a kacsasülttel együtt, amelyet a következő posztban írok majd le.

 Hozzávalók:
1 közepes lila káposzta
1 fej vöröshagyma
kevés egész köménymag
4 ek cukor
1-2 tk só
2 db alma
1 dl pezsgő vagy 0,5 dl alma- illetve borecet

Elkészítése:
A káposztát megtisztítom, negyedelem, torzsáját kivágom és vékony csíkokra feldarabolom.
A vöröshagymát is megtisztítom, feldarabolom. 3-4 ek kacsazsíron a hagymát a köménymaggal megdinsztelem (mire a hagyma megdinsztelődik a köménymag is kipattog), majd hozzáadom a felcsíkozott káposztát és 4 ek cukrot, együtt kissé megpirítom.
Sózom, borsozom, felöntöm 1 dl vízzel. Lefedve lassú tűzön gyakori kevergetés közben kb. fél óráig párolom. Közben ha nem enged elég levet még öntök alá egy kis vizet.
Az almákat meghámozom, vastag szeletekre darabolom és hozzáadom a párolt káposztához. Együtt még 10 percig párolom. 
Végül 1 dl pezsgővel felöntöm és még fedő nélkül addig főzöm, míg a leve elpárolog. Pezsgő helyett természetesen tehetünk hozzá alma vagy borecetet is. 


Megjegyzések

  1. Ez finom lehet, férjem nagyon szeretné

    VálaszTörlés
  2. Eceteset és pezsgőset is készítettem és a pezsgős volt a favorit.
    Biztos a férjednek is ízlene:-)

    VálaszTörlés
  3. Ez csak finom lehet és a nagyok tudják meg csinálni híbátlanul.

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Mákos kókuszos almás szelet liszt és cukor mentes

Pacalpörkölt

Hortobágyi húsos palacsinta