Zöldséges csirkemell wokban


Mivel mostanában nem sok időm van a konyhában tevékenykedni, így legtöbbször a gyorsan elkészíthető kajákat választom. Most is azért esett a választásom a wokban elkészíthető csirkehúsira. Az edény különleges kialakítása miatt igen gyorsan elkészíthető benne az étel, ezért érdemes előre mindent összedarabolni.

Hozzávalók:
60 dkg csirkemell
1 vöröshagyma
2 gerezd fokhagyma
1 dl szójaszósz
1 kínai zöldségkeverék (mirelit)
1 bögre rizs

Elkészítése:
A csirkehúsit felcsíkozom, beleteszem egy edénybe és meglocsolom szójaszósszal. Addig hagyom benne pácolódni, míg a többi hozzávalókat is elkészítem.
A vöröshagymát, fokhagymát megtisztítom, feldarabolom. Wokban felforrósítok olivaolajat és a vöröshagymát elkezdem benne pirítani. Hozzáadom a csirkehúst, sózom, borsozom  és együtt pirítom, míg a hús megpuhul. Ekkor rádobom a felaprított fokhagymát és együtt még összepirítom, majd kiszedem tálalótálba.
Ezután a visszamaradt szafthoz hozzáadom a zöldségkeveréket (én most mirelitből készítettem, de lehet friss zöldségekből is) és állandó kevergetéssel sütöm, párolom. Mikor már majdnem jó meglocsolom a maradék  szójaszósszal, majd átpirítom.
Közben elkészítem a párolt rizst: 4 főre kb. 1 bögre rizst számolok. Jól megmosom, kevés olajon kicsit átpirítom és felöntöm másfél-kétszeres mennyiségű vízzel. Sózom, vegetázom és lefedve mérsékelt tűzön kb. 10 percig főzöm. A tüzet elzárom és még fedő alatt 10 percig puhítom.
A húst és a sült zöldségeket összekeverem, tálalásnál a rizsre halmozom.

Megjegyzések

  1. Nagyon guszta. Hasonlót készítettem ma ebédre. Imádom az ilyen könnyű ételeket

    VálaszTörlés
  2. Csatlakozom Biankához én is nagyon kedvelem az ilyen finom zöldséges ételeket!
    Igazán jól néz ki a kaja és a tálka is nagyon tetszik:)

    VálaszTörlés
  3. Nagyon jól néz ki! Van egy konyhás elmaradásom, nem felejtettem el, csak még nem volt időm rá...de megírom.Pár napig nem leszek, de remélem jövő hétvégére sikerül beírni!

    VálaszTörlés
  4. De megkóstolnám! :)) Nagyon szeretjük a hasonló ételeket, jó is, hogy eszembe juttattad, már régen készült nálunk.

    VálaszTörlés
  5. Bianka receptjeidet ismerve biztos finomat készítettél te is!

    Livi köszönöm, nálunk is mindenki szereti a zöldséges ételeket:-))

    Ottis én köszönöm, ha részt veszel a játékban. Jó bármikor, amikor időd lesz!

    Egycsipet szívesen megkínáltalak volna, de most már hozzád megyek majd kóstolóra!

    VálaszTörlés
  6. Nagyon tetszik! :)
    Az a vicc, hogy kigondolok hasonló recepteket, és mindig elvetem azzal az indokkal, hogy biztosan rossz lesz.
    De amikor másnál látom, akkor azt komoly visszajelzésnek veszem.
    Van itthon zöldségkeverék, vagy szójaszósz, megcsinálom holnap.

    VálaszTörlés
  7. Raindrop sokszor én is így vagyok, mert nincs időm újat kipróbálni, pedig nagyon szeretném.
    De ezt érdemes elkészíteni, mert szerintem gyorsan kész van és finom:-))

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Mákos kókuszos almás szelet liszt és cukor mentes

Pacalpörkölt

Hortobágyi húsos palacsinta