Tepsiben sült spárga fokhagymás újkrumplival

Második étel, amit spárgából készítettem és szerintem ez is nagyon toppon van. A receptet Chili & Vanilia-nál találtam és szinte mindent úgy készítettem el, ahogy leírja. Egyre jobban megkedvelem ezt a zöldségfélét, pedig először nagyon idegenkedtem tőle. Az előre bepácolt és tepsiben megsütött csirkecombok mellé újkrumplival megsütve nagyon finom köret kerekedett belőle.

Hozzávalók:
1 kg spárga (zöld és fehér)
1 kg újkrumpli
12 gerezd fokhagyma
friss kakukkfű
olívaolaj
só, bors
1 ek olvasztott vaj kevés barna cukorral
25 dkg koktélparadicsom
fél csokor friss petrezselyemzöld
reszelt citromhéj

Elkészítése:
Először is a krumplit megpucolom és félbe vagy negyedekbe vágom. Az újkrumplinak könnyebben jön a héja, ha előtte sós hideg vízbe áztatjuk. 
Összeforgatom pár ek olívaolajjal, a fokhagymagerezdekkel, sózom, borsozom, friss kakukkfűvel megszórom. 
Alufóliával bélelt tepsibe terítem és berakom a sütőbe, amiben már sülnek a csirkecombok. Légkeveréses sütőben 220 fokon kb 50 percig sütöm. 
Közben előkészítem a spárgát. A zöldet könnyebb elkészíteni, hisz ezt nem kell pucolni, csak az alsó fás részt eltávolítani. A fehér spárgát zöldséghámozóval megpucolom és a zölddel együtt 4-5 cm-es hosszúságúra darabolom. 
Ezt is összeforgatom olívaolajjal, sóval, borssal. 
Ha a krumpli kb. 30 percig sült, akkor hozzáadom a spárgákat, meglocsolom a cukrozott olvasztott vajjal és együtt sütöm tovább még 15-20 percig. Akkor jó, ha kívül szépen megpirul, belül pedig puha lesz, így megmarad a friss spárga íze.
Ha megsült hozzákeverem a félbevágott koktélparadicsomot, citromhéjat reszelek rá, megszórom jó bőven petrezselyemzölddel.
 Tehetünk bele fekete olívabogyót, megszórhatjuk reszelt parmezánnal vagy más zöldfűszerekkel is.


A sült spárgát (az előzőekben leírt módon előkészített spárgát cukrozott vajjal meglocsolva krumpli nélkül 15-20 percig sütjük az előmelegített sütőben) nagyon sokféleképpen variálhatjuk és egy könnyű kis vacsorát vagy reggelit is készíthetünk belőle.
Salátával, más zöldségekkel keverhetjük, rántottát, lágy tojást tehetünk rá, vagy tésztát főzhetünk mellé egy kis baconnal alápirítva, a lehetőség tára végtelen - ahogy Chili & Vanília is írja. Azt hiszem én is kedvet kaptam hozzá, hogy ezeket a variációkat is elkészítsem, természetesen az eredményről majd beszámolok.


Megjegyzések

  1. Nagyon-nagyon finom lehetett, és olyan guszta!!! Most szívesen megkóstolnám. Remélem még kapok spárgát és elkészítem én is. Köszi az ötletet.:)

    VálaszTörlés
  2. Gizi nagyon szívesen küldök, mert még maradt egy kicsi belőle!:-)
    Érdemes elkészítened, biztos nem bánod meg...

    VálaszTörlés
  3. Fantasztikusan guszta! Elfogadnám ám ebédre! :)

    VálaszTörlés
  4. Mmm, remek étel lehet, nekem jöhet(ne)! :)

    VálaszTörlés
  5. Isteni kaját csináltál....de megenném az egészet....

    VálaszTörlés
  6. Köszönöm lányok a kedves hozászólásokat!
    Tényleg nagyon finom, érdemes kipróbálni.
    Szívesen küldenék kóstolót, de már elfogyott:-))

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Mákos kókuszos almás szelet liszt és cukor mentes

Pacalpörkölt

Hortobágyi húsos palacsinta