Gyümölcsleves - cseresznyével, ananásszal

Ezt a gyümölcslevest nagylányom kedvéért készítettem. Nemrég mandulaműtéten eset át, ezért nem akartam savanykás gyümölcsökből - maradt a cseresznye és találtam egy konzerv ananászt a polcomon azt is hozzáadtam. 
Ő most csak pépes ételt fogyaszthat - külön neki szedtem ki a gyümölcsből, ezt összeturmixoltam, végül leves levével a megfelelőre hígítottam.

Hozzávalók:
80 dkg cseresznye
1 ananász konzerv
2 ek méz
2 ek nádcukor
szegfűszeg
fahéj
2 ek vaníliás pudingpor
2 dl tejszín
1 dl tejföl
citrom

Elkészítése:
Először a cseresznyét megmosom és kimagozom. Odateszem lábasba főni annyi vízzel, hogy jól ellepje (kb 2 l). 
Fűszerezem ízlés szerint, hozzáadom a mézet a cukrot és egy csipetnyi sót. Viszont hosszas keresgélés után sem találtam fahéjat, de közben ráakadtam a mézes süteményhez való fűszerre és abból szórtam a levesbe. Nem rontotta el az biztos, sőt...!
Felbontom az ananász konzervet, felkockázom (ha szükséges) és a levével hozzáadom a cseresznyéhez. Együtt puhulásig főzöm (5-10 perc).
Megkóstolom, ha kell még után fűszerezem, cukrozom. Tehetünk bele kevés reszelt citromhéjat is vagy citromkarikákat, de nálam ez most elmaradt, nehogy savanykás legyen.
Közben elkészítem a habarást. A tejszínt, tejfölt és pudingport kevés vízzel csomómentesre kikavarom, leves levével hígítom és lassú kevergetés közben a leveshez öntöm. Összeforralom és tálalásig jól lehűtöm, mert úgy az igazi finom!!!


Megjegyzések

  1. Gyógyulást a nagylánynak! :)

    VálaszTörlés
  2. Azt, hogy holnap leves nélkül ananász cseresznye!
    A levest néz ki!
    Jó hétvégét!

    VálaszTörlés
  3. Thrini köszönjük, lassan, de gyógyul már a drágám.

    Mariana neked is jó hétvégét és holnap megyek hozzád nézelődni!

    VálaszTörlés
  4. Jobbulást!

    Nagyon finom, ennék is most belőle

    VálaszTörlés
  5. Köszi Bianka!
    Nyárias melegben biztos még jobban esne, a jövő héten talán már melegszik az idő...

    VálaszTörlés
  6. Nagyon guszta, olyan szép színe van.

    Jobbulást a lányodnak!!!

    VálaszTörlés
  7. Gizi aranyos vagy, köszönjük!

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Mákos kókuszos almás szelet liszt és cukor mentes

Pacalpörkölt

Hortobágyi húsos palacsinta