Hortobágyi húsos palacsinta


Nagy kedvencem a Hortobágyi húsos palacsinta. Ha vendégeket várok általában előételnek készítem, de ha csak a családnak készül, akkor simán elmegy főételnek is, hiszen igen laktató. 
Az eredeti hortobágyi palacsinta úgy készül, hogy csirkehúsból pörköltet főzünk, kicsontozzuk, lebőrözzük, felaprítjuk vagy ledaráljuk a húst, majd a behabart szafttal meglocsoljuk. Ezzel megtöltjük, majd feltekerjük a palacsintákat. Hallottam olyan verziót is, hogy a megtöltött palacsintákat bepanírozzák és bő olajban kisütik, mint a rántott húst.
Most nem teljesen az eredeti verzió szerint, hanem darált húsból készítettem, de szerintem így is nagyon finom, legalábbis eddig még mindenkinek nagyon ízlett.

Hozzávalók:
 12 palacsinta az alaprecept alapján
50 dkg darált hús
1 nagy fej vöröshagyma
1 gerezd fokhagyma
1 fehér paprika
1 paradicsom
1 ek pirospaprika
1 kis pohár tejföl (175 gr)

Elkészítése:
Pörköltet készítek a darált húsból. Megtisztítom, feldarabolom a hagymákat és 2 ek-nyi zsíradékon megdinsztelem. Hozzáadom a darált húst, felkarikázott paprikát, negyedelt paradicsomot. Sózom, borsozom, fehéredésig pirítom, majd a tűzről lehúzva hozzákeverem a törött paprikát, felöntöm vízzel (annyival, hogy ellepje) és addig főzöm, míg a hús megpuhul. Ügyeljünk, hogy jó bő szaftja maradjon.
Közben kisütöm a palacsintákat az alaprecept alapján, csak cukrot nem teszek a tésztába. Talán egy kicsit vastagabbra sütöm, így lesz 12 db palacsinta.
Ha kész a pörkölt a húst szűrőlapáttal kiszedem, a szafthoz hozzákeverem a tejfölt és összeforralom (ha nagyon híg a leve akkor a tejfölhöz 1-2 ek lisztet is keverek).
A kiszedett húshoz annyi szaftot adok, hogy kenhető legyen.

A húsmasszát a palacsintákba töltöm úgy, hogy amikor a tölteléket beleraktam kissé behajtom a palacsinta szembelevő két oldalát, majd alulról jó szorosan feltekerem.


Mivel ez az étel melegen a legfinomabb, ezért hőállótálba sorakoztatom, a megmaradt szaftot ráöntöm és fogyasztás előtt a sütőben összeforrósítom.  Tejföllel és zöldpetrezselyemmel díszítve tálalom.


Arra ügyeljünk, hogyha nem marad elég szaftunk csak tálalásnál öntsük a palacsintákra (különben melegítés közben mind beszívja)!
 Jó sok mártással finom!!!


Megjegyzések

  1. Minden változatban szeretem!!!! Ez is jöhet :-))))

    VálaszTörlés
  2. Csodálatosan szép! Még nem csináltam de kifogom próbálni! Csodaszép a tányérod!:)

    VálaszTörlés
  3. De régen akartam már ilyet csinálni...de nem tudtam hogyan kell. Köszi!!! :-)

    VálaszTörlés
  4. Nagyon jól néz ki!!
    Én nagyon szeretem a hortobágyit, vagyis csak szeretném, mert a férjem nem igazán bírja, így ritkán készítem. :(

    VálaszTörlés
  5. Istenien néz ki, 100 éve nem ettem.

    VálaszTörlés
  6. Nagyon guszta!!!! Köszi az ötletet már nálunk is régen volt. Én már ettem kirántva is, nagyon finom, de én még nem készítettem.

    VálaszTörlés
  7. Köszönöm lányok!!!
    Egy darabig én is csak vendéglőben ettem, de miután először elkészítettem azóta sűrűn kérik tőlem.
    Ajánlom nektek is, érdemes elkészíteni, mert biztos lesz egy-két rajongója:-)))

    VálaszTörlés
  8. Nagyon guszta, nálunk is maradéktalanul elfogyó, menő étel! Nemcsak előételnek, de második gyanánt is tálalom családom nagy örömére :)

    VálaszTörlés
  9. Vicuska köszönöm! A lányom és barátja kedvéért nálunk igen sűrűn kerül az asztalra:)

    VálaszTörlés
  10. Egyik kedvenc előételem volt, amikor külföldieket vittem üzleti vacsorára.
    Lehet, hogy rászánom magam, bár egy személyre macerás palacsintát sütni.

    VálaszTörlés
  11. Hobbychef ajánlom hívj egy vacsora vendéget, két személyre már érdemes vele bajlódni, bizony megéri!:))

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Mákos kókuszos almás szelet liszt és cukor mentes

Pacalpörkölt