Joghurtos meggyes pite


Amilyen gyorsan elkészíthető ez a sütemény olyan gyorsan el is fogy - annyira finom!!!
Ilyenkor nyáron, mikor sokfajta gyümölcs érik többször megsütöm a joghurtos pitét. Egy tartalmasabb leves után második félének is megfelel, de ha váratlan vendég érkezik  is gyorsan összeállítható. Receptjét már fejből tudom, hisz annyira egyszerű, mert a fő mérőeszköz a joghurtos pohár.
Tésztája könnyű a joghurttól - a gyümölcsökkel pedig variálhatjuk az ízhatást. Most a meggyünk érik, de készítettem már cseresznyével, szilvával, sárgabarackkal. 
Ki-ki ízlése szerint variálhatja a gyümölcsöket, lehet több fajtából is. Tetejét esetleg megszórhatjuk durvára vágott dióval, reszelt citromhéjjal.

Joghurtos meggyes pite

Hozzávalók:
3 tojás
2 kis pohár natúr joghurt
3 joghurtos pohár liszt (én felesben réteslisztet használtam)
1,5 pohár cukor
1 pohár olaj
1 sütőpor
1 vaníliáscukor
csipet só
1 ek cukrozatlan kakaópor
50-60 dkg meggy (kifejtve)

Elkészítése:
A joghurtokat egy tálba öntöm és hozzáadom az olajat, csipet sót, összekeverem. Azért kezdem így, hogy a mércém meglegyen. 
Másik edénybe a tojásokat a cukrokkal egy ovális habverő segítségével habosra kikavarom. Ezt összevegyítem az olajos joghurttal, majd beleszitálom a sütőporos lisztet. Simára kikeverem a tésztát.


Egy normál méretű tepsit (kb.25x35 cm) sütőpapírral kibélelek, a tészta kétharmadát beleöntöm, a maradék tésztába pedig beleszitálom a kakaóport. Jól elkeverem és a többi tészta tetejére öntöm. Habverővel egy kicsit belekavarok, hogy kicsit márványos legyen. Ez idáig kb. 10 perc.


És most jöhet a meggy, amit természetesen előtte kifejtek. (Egy kicsit savanyúnak éreztem, ezért 2 ek cukorhoz hozzáadtam 1 tk fahéjat és ezt a meggyel összekevertem).


Végül a meggyet rászórom a tészta tetejére és előmelegített 160 fokos sütőben kb. 40 percig sütöm (tűpróbával megnézem, mikor jó).


A tészta tetejére sütés előtt szórhatunk még durvára darabolt diót vagy mogyorót is.



Megjegyzések

  1. Minden ilyen jellegű sütit imádok!!! :)

    VálaszTörlés
  2. Imádom, kedvenceim, igazán házias finomságok :)

    VálaszTörlés
  3. Nagyon guszta, én is szeretem az ilyen gyorsan elkészíthető sütiket!

    VálaszTörlés
  4. Nagyon szép lett a sütid, olyan mutatós. Én még a sógornőmtől kaptam évekkel ezelőtt ezt a receptet, de nagyon szeretem és sokszor sütöm.:)

    VálaszTörlés
  5. Nagyon guszta! Nekem is a kedvencem...

    VálaszTörlés
  6. Bár Én kefirrel, de sűrűn készítem barack szezonban.

    VálaszTörlés
  7. Köszönöm lányok! Úgy látom mindenkinek kedvence ez az "örök pite", szerintem sem szabad kihagyni!

    VálaszTörlés
  8. Imádnivaló:)
    Nekem csak egy kefíres kevert receptem van, abba szoktam tenni meggyet!:) Hamarosan talán rászánom magam egy főzős blogra, akkor mindenképpen felteszem!:)
    Egyenlőre a mostani blogommal is sok a teendő!:)
    Bárcsak több időm lenne sütni...:D
    Üdv:
    diana
    www.vegtelenvalasztas.blogspot.com

    VálaszTörlés
  9. Diana nagyon jó a regényed, most már sűrűn látogatom blogodat!
    Sajnos időhiányban szenvedek én is, most is sok recept van, amit felszeretnék tenni, csak nincs rá időm! Sokszor el is készítem az ételt, csak már lefotózni nincs időm, vagy olyan türelmetlenül várják, hogy azért nem készül fotó. Szóval nem egyszerű, de nem lebeszélni akarlak, mert nagyon jó dolog mikor viszont látod "művedet" és még egy két elismérő kommentet is kapsz.:-)

    VálaszTörlés
  10. Egyszerű, nagyszerű és finom kategória!

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Mákos kókuszos almás szelet liszt és cukor mentes

Pacalpörkölt

Hortobágyi húsos palacsinta