Meggyes mákos torta fondant bevonattal

Még június elején volt a 12. házassági évfordulónk. Ez alkalomból úgy gondoltam elkészítem életem első fondantos tortáját. Régóta játszadozom a gondolattal, de soha nem volt elég bátorságom hozzá.
Erre a nevezetes alkalomra viszont csak el kell készítsem, így hozzáláttam. Hogy a férjemnek igazi meglepetés legyen fogtam a kis motyómat és átcuccoltam Keresztanyukám konyhájába.
Életem párja nem is sejtett semmit, ezért aztán csak ámult bámult, mikor a vasárnapi ebéd után a semmiből egyszer csak egy torta előkerült -  és főleg mikor elárultam, hogy én készítettem.
Bevallom, én is meg voltam elégedve az eredménnyel, mert nagyon finom lett a torta és szerintem a fondant készítés és díszítés is - ahhoz képest, hogy először csináltam - jól sikerült.


Hozzávalók a tésztához: (28 cm-es tortaformához) :
8 tojás
12 ek víz
40 dkg cukor
35 dkg liszt
10 dkg mák (vagy 8 dkg kakaópor)
1 tk szódabikarbóna
a krémhez:
4 dl tej
1 cs vaníliás pudingpor
5 ek cukor
5 dkg vaj
0,5 l  Hulala tejszín
250 g Mascarpone
0,80 kg meggy (vagy 2 ü. meggybefőtt)


Elkészítése:
Először is elkészítem a vizes piskótát, amelybe a darált mákot is belekavarom (mák helyett lehet kakaóporral is készíteni). 
 A vizes piskóta elkészítése: 
A tojássárgákat a cukorral és 10 evőkanál vízzel habosra kikavarom.
A fehérjét kemény habbá verem, mikor majdnem kész ehhez is adok 2 evőkanál vizet és készre verem. A lisztet elkavarom a szódabikarbónával, mákkal vagy kakaóporral. Ennek 1/3 részét a sárgájához keverem, majd a fehérjének is 1/3 részét. Majd újból 1/3 liszt és fehérje, amíg mindent össze nem dolgoztam. Ezután kivajazott, lisztezett tortaformában előmelegített, közép meleg sütőben kisütöm.

Amíg sül a piskóta elkészítem a krémet. Először a tejben megfőzöm a pudingport az 5 ek cukorral. Mikor kész a puding belekeverem a vajat és hagyom kihűlni. 
Addig  felverem a Hulalát, hozzákeverem a mascarponet, majd végül a kihűlt pudingot is belevegyítem. 
A tortát négybe vágom, a lapokat megkenem a krémmel, szétosztom a magozott meggyet három felé és ezt rászórom a felkent krémre. A végén a tetejét és az oldalát is vékonyan megkenem. És most jön a fondanttal való bevonás, amit előző nap elkészítek.



Fondant készítés

Már előző nap el kell készíteni. A recept Kiskuktától van, ezúton is köszönöm neki.

Hozzávalók:
50 dkg porcukor (+ amennyit még felvesz)
1 ek zselatin
6 ek víz
1 ek margarin
2 ek méz

Elkészítése:
Vízgőz felett feloldom a zselatint a vízben. Mikor feloldódott hozzáadom a margarint és a mézet. Addig kevergetem míg felolvad. 
Ezután egy tálban hozzákeverem a  porcukorhoz. Ez egy híg massza, de addig adagolom hozzá a porcukrot, hogy formázható állagot kapjak. (Összesen kb  90 dkg porcukrot használtam fel). 
Majd alufóliába csomagolva hűtőbe teszem egy éjszakára.

Másnap kissé töredezett, de emiatt nem kell aggódni. Olvasztott margarinnal kenegetem és újra megnyomkodom. Majd egy kis adagot piros ételfestékkel beszínezek, egy másik adagot pedig zölddel. A pirosból rózsákat, a zöldből leveleket készítek amelynek menetét itt néztem meg.
A rózsa készítésnél gyorsan kell dolgozni, mert könnyen szárad a massza, ezért olvasztott margarinnal kenegetem, amit ecset segítségével kenek rá. 
Mikor a torta össze van állítva a fehér fondantot méretre kinyújtom és ráhelyezem a tortára. Végül a kész rózsákat és leveleket ízlés szerint rápakolom (a díszeket vízben feloldott zselatinnal rögzítem a tortához).


A 28 cm-es formában készített torta igen nagy, akár 20 tortaszelet is kijön belőle. Ebbe akkor szeretek sütni, amikor vendégeket is várunk, így biztos elég lesz.
Kisebb tortaformához kevesebb tésztát kell készíteni a hozzávalók arányos csökkentésével (6 tojás, 30 dkg cukor, 30 dkg liszt, 5 dkg mák, 10 ek víz, 1 kk szódabikarbóna), viszont a krém mennyisége maradhat.



Megjegyzések

  1. Sok boldogságot

    Nagyon szépséges lett. Igazán ügyes vagy

    VálaszTörlés
  2. Sok-sok boldogságot nektek!
    Nagyon szép lett, örülök, hogy neked is ilyen jól sikerült elsőre! Amúgy bőven elég neki a szobahő, fölösleges hűtőbe tenni, mert túlságosan megkeményszik, több dolgod van vele utána. a szirmokat meg érdemes letakarni egy kis zacsival, vagy frissentartó fóliával amíg nem dolgozol vele.
    Írtam neked tegnap egy levelet, eljutott hozzád? Ha nem légyszi írj te nekem a moseletye@gmail.com címre.

    VálaszTörlés
  3. Nagyon szép lett. Ügyes vagy nagyon. Évfordulóhoz sok szeretettel gratulálok!

    VálaszTörlés
  4. Gratulálok, sok boldogságot nektek! :))

    A torta nagyon szép lett, ráadásul meggyes-mákos..Szuper! :)

    VálaszTörlés
  5. Sok boldogságot! :)
    A torta is nagyon szép lett ! :)

    VálaszTörlés
  6. Bianka!
    Nagyon szépen köszönjük!

    Kiskukta!
    Nagyon köszönöm a hasznos tanácsot. Legközelebb alkalmazni fogom.
    Leveledre már válaszoltam is.

    Maryenne!
    Neked is nagyon szépen köszönöm!

    Egycsipet!
    Köszönjük szépen! Hát igen tudom neked is a mák a kedvenced!

    Ami!
    Nagyon köszönjük!
    Az íze talán még finomabb, mint a kinézete!

    VálaszTörlés
  7. Nagyon sok boldogságot kívánok!!!

    Gyönyörű szép lett a tortád, nagyon ügyes vagy!!! Na és micsoda kis rafinált, valóban igazi meglepetés lehetett.

    VálaszTörlés
  8. Judy!
    Nagyon szépen köszönöm!

    Gizi!
    Nagyon szépen köszönöm!
    Igen most tényleg igazi meglepit akartam!

    VálaszTörlés
  9. Boldog szülinapot a házasság!
    Teljesen csodálatos tortát!

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Mákos kókuszos almás szelet liszt és cukor mentes

Pacalpörkölt

Hortobágyi húsos palacsinta