Rakott karfiol darált hússal és egy csipet.....


Nagyon szeretem a rakott ételeket nemcsak enni, hanem készíteni is. Sikerült a napokban nagyon szép karfiolt vennem viszonylag megfelelő áron. Először gondolkodtam rajta, hogy rántott karfiol lesz, de aztán Egycsipetnél ráakadtam erre a receptre és mivel kicsit másabb, mint amit én szoktam készíteni gondoltam kipróbálom. Azt hiszem legközelebb is maradok ennél a receptnél, mert isteni finom lett.

Hozzávalók:
75 dkg karfiol (1 fej)
60 dkg darált hús (vegyesen pulyka és sertés)
2-3 ek olaj
1 nagy fej vöröshagyma
1 kk bors 
1 kk őrölt kömény
1 ek törött paprika
1 fehérpaprika
1 paradicsom
1 bögre rizs
1 nagy pohár tejföl
zsemlemorzsa


Elkészítése:
Először is a darált húst készítem el  pörköltnek. A vöröshagymát megtisztítom, az olajon megdinsztelem és hozzáadom a húst. Fehéredésig pirítom, majd a paprikát, paradicsomot feldarabolva hozzáadom, rászórom a fűszerpaprikát. Felöntöm vízzel (kicsit bővebb lével, mint máskor), sózom, fűszerezem borssal, őrölt köménnyel és mint a pörköltet puhára főzöm. Közben a karfiolt megmosom, rózsáira szedem és sós, ételízesítős vízben forrás után 5-8 percig főzöm. Nem szabad túl főzni, mert akkor szétesik. 
A rizst kevés olajon megfuttatom, felöntöm másfél-kétszeres vízzel, ezt is sózom, borsozom és kb. 10-15 perc alatt puhára főzöm. 
Kiolajozott tűzálló tálba zsemlemorzsát hintek és a karfiol felét belerakom. Ha nagyobb darabok lennének érdemes egy kicsit villával szétnyomkodni. Erre rakok 1 réteg rizst, meglocsolom tejföllel, erre jön a szaftjából kiszedett hús, ismét rizs és végül a maradék karfiolt rárakom. A pörkölt szaftját elkeverem a tejföllel és a karfiolra öntöm. Tetejét megszórom egy kicsit zsemlemorzsával és 180 fokos sütőben kb. 30 percig sütöm.



Megjegyzések

  1. Nagyon guszta!
    Tetszik a sütőtálad! :)

    VálaszTörlés
  2. Imádom, azt hiszem ezt semmiért nem hagynám ki :)

    VálaszTörlés
  3. Nagyon örülök, hogy ízlett neked is! :)) Csoda jól néz ki!
    Ma én is karfiolt készítek, bár még fogalmam sincs, mi lesz belőle. :D

    VálaszTörlés
  4. Ezt ki fogom próbálni! Köszi

    VálaszTörlés
  5. Nagyon finom, hasonlóan készítem én is! Gyönyörűen tálaltad, gratulálok!!!

    VálaszTörlés
  6. Gyönyörűséges és gondolom finom is! :)

    VálaszTörlés
  7. Thrini köszönöm szépen, a sütőtál nekem is kedvencem!:-)

    Bianka szerintem se hagyd ki, nagyon finom....:-))

    Egycsipet köszönöm a receptet és remélem sikerült megint valami finomat készítened!

    Andi érdemes kipróbálnod, remélem ízleni fog!

    Receptvilág blog köszönöm szépen, szerencsére ha egy kicsit hűlni hagyjuk elég jól vágható, tálalható!

    Maryenne neked is ajánlani tudom, még a nagylányomnak is ízlett, pedig elég válogatós.:-))

    VálaszTörlés
  8. Kedves Liza,
    köszönöm,hogy jelölted Magad a követőben!!Még sokat kell tanulnom,és alkotnom,de hát ugye a munkám,kiszorit az időből.De mátol kitört a nyári szabadságom,vége az évadnak,és megpróbálok "alkotni".
    Szeretettel üdvözől Piroska.
    Nálad lehet válogatni!!!!!!!

    VálaszTörlés
  9. Piroska csak válogass kedvedre receptjeinkből, én örülök, ha találsz benne kedvedre valót!!!
    Érdekes lehet a munkád és ami jó benne, hogy nyáron mehetsz szabadságra, sajnos nekem nyáron kell többet dolgoznom.
    Jó alkotást kívánok!:-)

    Dia egyetértek, én is nagyon szeretem!

    VálaszTörlés
  10. A köményt mire használom? Esetleg csak elírás és őrölt bors akar lenni a listában (mert ez utóbbi hiányzik a listából, ám elkészítésnél pedig a kömény hiányzik)?

    VálaszTörlés
  11. Kedves Névtelen! Nem elírás, az őrölt köményt a fűszerezésnél rakom az ételbe kb. 1 kk-nyit. Sajnálom, hogy nem egyértelműen írtam le, köszi az észrevételt, javítom a receptben.:)

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Mákos kókuszos almás szelet liszt és cukor mentes

Hortobágyi húsos palacsinta

Pacalpörkölt