Tejszínes szilvás pite


Szomszédasszonyom jóvoltából készítettem ezt a gyors szilvás süteményt. Annyi szilva termett a fájukon, hogy szinte roskadozik, így én is kaptam egy nagy kosárral. Nem csak a gyümölcs, hanem a recept is tőle való, ő már többször elkészítette és nagyon-nagyon finom.


Hozzávalók a tésztához:
25 dkg liszt
10 dkg vaj (hideg)
6 dkg cukor
1 tojás
2 evőkanál tejszín

az öntethez:
3 tojás
3 dl tejszín
2 ek cukor
1 vaníliás cukor
2 evőkanál liszt

50 dkg szilva (vagy bármilyen gyümölcs)
dió vagy mogyoró
1 ek fahéjas porcukor


Elkészítése:
A tészta hozzávalóit összemorzsolom, összedolgozom, de nem gyúrom. Félórára berakom a hűtőbe. 
Utána kinyújtom akkorára, hogy a formába rakva pereme is legyen. A formát  kivajazom, a tésztát beleterítem, oldalt jól felhúzigálom. Villával megszurkálom, majd megszórom vékonyan darált dióval vagy mogyoróval.
Tetejére bármilyen szeletelt gyümölcsöt rakhatunk. A szilvát kettőbe vagy negyedbe vágom, megszórom fahéjas porcukorral (csak akkor, ha nem elég édes a gyümölcs) és a tésztára egyenletesen szétterítem. Az öntet hozzávalóit összekeverem és a szilvára öntöm. 
Előmelegített 180 fokos sütőben sütöm, viszont elfelejtettem megnézni mennnyi ideig (kicsit majdnem túl is sütöttem), úgy 30-40 perc. 


Megjegyzések

  1. Fincs,mi is szeretjük,itt vár a szilva,hátha megsütném...:)

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm lányok, érdemes kipróbálni, mert nagyon finom!

    VálaszTörlés
  3. Vacsora után vagyok, jól esne egy szelet belőle. Vagy kettő..

    VálaszTörlés
  4. Thrini nyisd ki az ablakot, már küldöm is...Kettő már nem jut.:))

    VálaszTörlés
  5. Nyamm-nyamm! Most azonnal akarok ilyet!!! :-)

    VálaszTörlés
  6. Dia szívesen küldenék, de már nincs, de van még szilvám.......:)

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Mákos kókuszos almás szelet liszt és cukor mentes

Pacalpörkölt

Hortobágyi húsos palacsinta