Túró torta




Újabb tortát sütöttem. Ezúttal a 19 éves unokatesómnak kellett sütnöm. Az volt a kívánsága, hogy túrós legyen, de ne legyen a túró benne szemcsés vagy darabos. Ezért botmixerrel jól átdolgoztam.
Arra gondoltam, hogy a zselé se folyjon le, ezért sütöm a piskóta egy részét gyümölcstorta formában. Mikor elkészítettem a krémet egy kicsit kevésnek találtam, ezért kevertem még bele a 2 joghurtot. Nagyon finom, krémesre sikerült így, az ünnepeltnek is nagyon ízlett.


Hozzávalók:

Krémhez:
1 cs vaníliás pudingpor
3 dl tej
7 ek cukor
3 dkg margarin
50 dkg túró
0,5 dl hulala tejszín
2 doboz 110 g-os Danone vaníliás joghurt

Zselé:
2 dl forró víz
3 dl málnaszörp
25 gr zselatin

Elkészítése:
A vizes piskótának elkészítem a tésztáját (kakaópor helyett is lisztet mérek). A massza felét a gyümölcstorta formába, a másik felét 26 cm-es tortaformába sütöm ki.

Közben elkészítem a krémet:
 Megfőzöm a pudingot a 7 ek cukorral. Még forrón hozzáadom a margarint, így a puding nem bőrösödik meg, könnyebb vele dolgozni. A túrót botmixerrel átdolgozom. A tejszínt kemény habnak felverem.

Mikor a puding kihűl hozzáadom a túrót, a tejszín felét és a Danone-t.
Mikor a piskóta is kihült a tortaformában sütött piskótát ketté vágom. Az egyiket megkenem a krémmel, ráhelyezem a másik lapot is, majd a gyümölcstortaformában sült piskótát. Azt is megkenem krémmel, de csak vékonyan.


A tortát kívülről a maradék tejszínnel kenem le. A torta szélét tejszínhab csíkkal díszítem.


Zselé készítése: A vízbe belekeverem a zselatint, majd mikor elolvadt hozzáöntöm a szörpöt is. Kicsit várok vele, hogy dermedjen, majd szép fokozatosan ráöntöm a torta tetejére.


Megjegyzések

  1. Nagyon szép lett,gondolom az íze meg fenséges:-)

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm szépen Ditta és Bianka!
    Valóban nagyon finom volt!

    VálaszTörlés
  3. Kedves Liza!
    Megnéztem jó néhány tortád,hát nagyon szépek!!!gratulálok!!!

    VálaszTörlés
  4. Mellisina szívesen bezsebelném a dicséretedet, de ezeket a szép tortákat nem én sütöm, hanem az unokahugom Anikó!
    Mivel majdnem mindegyiket megkóstoltam bizton állítom nem csak szépek, hanem nagyon finomak is!:))

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Mákos kókuszos almás szelet liszt és cukor mentes

Pacalpörkölt

Hortobágyi húsos palacsinta