Sakktábla szelet


Minap a Tescóban a süteményes pultnál nézelődtem és ott láttam meg ezt a sütit, vagyis hasonlót! A fejemben meg is született hogyan készítem el.:)
A tésztát a csíkos sütemény alap tésztája, a krémet pedig a tejszínes kocka krémjéhez hasonlóan készítettem, csak most narancsot és egy kevés vajat is tettem a krémhez. Az eredmény nagyon jó lett, mindenkinek nagyon ízlett. Szerintem látványos is, csak ügyelni kell arra, hogy úgy szeljük fel a süteményt, hogy a kockák az oldalán is látszódjanak.

Hozzávalók:
3 tojás
15 ek cukor
15 ek liszt
3 kis pohár tejföl
2 ek kakaópor
1 tk szódabikarbóna

krémhez:
5 dl tej
2 cs tejszín  vagy vanília pudingpor
4 ek  cukor
5 dkg vaj
1 narancs
5 dl hulala tejszín
Csokimáz 

A tojássárgáját a cukorral habosra kikeverem, majd a többi hozzávalót is hozzákeverem. Három adagban sütöm ki zsírozott, lisztezett normál méretű tepsiben. Mikor a lapok kisültek az egyik lapot hosszában felszeletelem 6 egyenlő részre.
A pudingot megfőzöm a tejben, hozzáadom a cukrot. Félrehúzom a tűzről és hozzáadom a vajat és a narancs levét, reszelt héját. Mikor kihűlt a puding a kemény habnak felvert tejszínnek felét hozzáadom.

A sütemény összeállítása a következőképpen történik:
  • Az első lapot vékonyan megkenem krémmel. 
  • Rápakolom a felcsíkozott lap felét úgy, hogy közök maradjanak közte. 
  • Ezeket a közöket feltöltöm krémmel, vékonyan bekenem a csíkok tetejét is. 
  • Ezután rápakolom a maradék csíkokat úgy, hogy a krém fölé kerüljön. 
  • A közöket újból feltöltöm krémmel. 
  • Beborítom a harmadik lappal is. 
  • A tetejét bevonom a maradék tejszínnel. 
  • Szépen elsimítom, majd cérna segítségével kijelölöm a kockákat. 
  • Minden második kockát ecset segítségével csokimázzal bekenek.

Csokimáz készítése: 5 ek porcukrot, 5 dkg vajat, 3 ek kakaóport és 3 ek forróvizet vízgőz fölött megolvasztok és ezt én egy picit hűlni hagyom úgy kenem a süti tetejére.


Megjegyzések

  1. Sokat kell vele pepecselni, de nagyon szép lett és biztos nagyon finom!

    VálaszTörlés
  2. Nagyon szép, már egy ideje készülök elkészíteni..de valahogy mégsem tudtam rávenni magam. Biztosan finom is!

    VálaszTörlés
  3. Köszönöm lányok, isteni finom a narancsos krém benne!

    VálaszTörlés
  4. Kedves Anikó! Én most találkoztam a sakktáblás sütiddel, és nagyon-nagyon tetszik. Nem csak az íze miatt, de a látvány kedvéért is érdemes elkészíteni. Köszönöm!:))Mentettem!

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Mákos kókuszos almás szelet liszt és cukor mentes

Pacalpörkölt

Hortobágyi húsos palacsinta