Gesztenyés szelet (sütés nélkül)


Nagyon mutatós, egyszerűen elkészíthető sütemény. Nagy előnye, hogy nem kell sütni, nyári melegben is nyugodtan vállalkozhatunk rá. Kezdő háziasszonyoknak is ajánlom.

Hozzávalók:
2 cs gesztenyemassza
35 dkg darált keksz
kb. 2 dl tej
1 vaníliás cukor

3 cs vaníliás pudingpor
9 dl tej
10 ek cukor
15 dkg margarin (vaj)

1 cs babapiskóta (24 db)
2 dl tej
3 adag kávé
0,5 dl Amaretto (vagy rum, esetleg rumaroma)

4 dl tejszín + 1 habfixáló

Elkészítése:
A gesztenyemasszát elkeverem a keksszel és a tejjel, majd belenyomkodom egy normál méretű tepsibe (nálam ez 21x36 cm). Cukrot nem teszek hozzá, de kíván-e érdemes megkóstolni, mert ez függ a gesztenyemasszától illetve keksztől.
A pudingot megfőzöm a tejben, közben hozzáadom a cukrot. Mikor kész a puding félrehúzom a tűzről, hozzádobom a margarint és botmixerrel jól kikeverem. 
Felét ráöntöm a gesztenyemasszára. 


A tejet, kávét, amarettot összekeverem, a babapiskótákat belemártom, de csak egy pillanatra, hogy el ne ázzon nagyon. Rásorakoztatom a krém tetejére, utána a maradék pudingos krémet ráöntöm. Végül rásimítom a kemény habnak felvert tejszínt, amibe a habfixálót is beletettem (ha hulalát használunk nem kell fixáló). 


Pár órára berakom a hűtőbe és már szeletelhetem is. Tálalás előtt fahéjjal (kakaóporral, csokiforgáccsal) megszórom a tetejét.



Megjegyzések

  1. Tanúsíthatom isteni, készítettem már ilyet. Nagyon szép lett

    VálaszTörlés
  2. Guszta lett! Majdnem olyan a receptje mint amit én is ismerek, tortának készítettem nemrégen! Legközelebb ilyen formában is kipróbálom.

    VálaszTörlés
  3. Nagyon jól néz ki! Mi a titka ennek a szép egyenletes, sima szeletelésnek?

    VálaszTörlés
  4. Bianka köszönöm, osztozom véleményeddel, tényleg fincsi!

    Éva lehet érdemes így is elkészítened, mert elképzelhető, hogy kiadósabb:)

    Vicuska köszönöm, nincs nagy titka a szeletelésnek: én cérnával ki szoktam jelölni a tejszínen hol vágjam fel és kell hozzá még egy jó éles kés.

    VálaszTörlés
  5. Kedves Liza! Már tegnap kiirtam a gesztenyés szeletet/sütés nélkül. nagyon klassz a blogod, nagyon finom dolgok vannak itt elkészitve. Még jövök látogatóba. Gratulálok:):):)Tücsi.

    VálaszTörlés
  6. Liza,elvittem a gesztenyés sütid,nem voltam egy ideje,de lassan mindenhova odaérek!!!Szívesen falatoznék Nálad!!!

    VálaszTörlés
  7. arata foarte bine,de gust nici nu mai vorbesc ,salivez deja

    VálaszTörlés
  8. Tücsi köszönöm! Voltam nálad látogatóba és látom nagyon jól sikerült neked is a süti, örülök neki:)

    Melissima nagyon szívesen meg is hívnálak, ha közelebb laknál:))

    Nadina nagyon köszönöm!

    Vicuska szívesen az ötletet,remélem sikerült elkészítened!

    VálaszTörlés
  9. Liza, örülök, hogy tetszett a sütim, szerintem is jól sikerült. A fiam azt mondta, anyu ez tökéletes. És ez a fönyeremény. Köszönöm, hogy ilyen finom recepteket készitesz, amit megosztasz velünk:):):)

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Mákos kókuszos almás szelet liszt és cukor mentes

Pacalpörkölt

Hortobágyi húsos palacsinta