Frankfurti leves


Régen készítettem már frankfurti levest, pedig nagyon szeretem. Szinte jól esik ebben a hűvös időben egy ilyen szívet-lelket melengető, viszonylag gyorsan elkészíthető forró leves. 
Először én fehéren ettem és azóta is így főzöm, de természetesen tehetünk hozzá 1 teáskanálnyi törött pirospaprikát is, sokan így készítik.

Hozzávalók 4 főre:
1 kis fej kelkáposzta vagy nagyobbnak fele (kb. 40 dkg)
1 kis fej vöröshagyma
2-3 gerezd fokhagyma
4 közepes burgonya
1 kk majoranna 
kevés köménymag
só, bors
1 ek. liszt
1 tk pirospaprika
2 dl tejföl
2 pár frankfurti virsli


A vöröshagymát megtisztítom és finomra feldarabolom, a fokhagymát is megtisztítom.
Először a kelkáposztáról eltávolítom a külső leveleket, megmosom, majd felnegyedelem. Torzsáját is kikanyarítom, majd vékony csíkokra darabolom a káposztát.

A vöröshagymát kevés olajon megdinsztelem. Hozzáadom a felcsíkozott kelkáposztát, a zúzott fokhagymát és együtt tovább dinsztelem, majd felöntöm kb. 2 l vízzel. Sózom, ízesítem a fűszerekkel, hozzáadom a közben megtisztított, felkockázott krumplit és együtt puhára főzöm (de ügyeljünk, hogy ne főzzük szét a kelkáposztát).

Közben vékony rántást készítek: a lisztet kevés olajon zsemleszínűre pirítom (itt tehetünk bele 1 tk. törött paprikát is). Egy pohárnyi hideg vízzel csomómentesre keverem, hozzáadom a tejfölt, majd a forró levesből merek bele 1-2 kanállal. 

A  tejfölös rántást állandó keverés közben a levesbe öntöm, a felkarikázott virslit is belerakom, összeforralom, illetve néhány perc alatt készre főzöm.




Végre pirosan is elkészítettem és azt hiszem maradok is ennél a változatnál. Még annyit változtattam rajta, hogy a felkarikázott virslit egy kicsit elősütöttem és úgy tettem a levesbe. Nagyon finom lett. (Legfelső kép)


Megjegyzések

  1. Ez nagyon jól hangzik, még sosem készítettem, de szeretném kipróbálni.

    VálaszTörlés
  2. Köszi Kati, szerintem nagyon finom, érdemes kipróbálni.

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Mákos kókuszos almás szelet liszt és cukor mentes

Pacalpörkölt

Hortobágyi húsos palacsinta