Marika szelet



Anyukám kedvence ez a sütemény, de én is szeretem nem csak enni, hanem készíteni is.:) Viszonylag elronthatatlan, csak arra kell ügyelni, hogy legalább 1-2 nappal előbb kisüssük, mert így tud kellően megpuhulni és az ízek is ennyi idő alatt érnek össze.

Hozzávalók a tésztához:
70 dkg liszt
2 kk szódabikarbóna
2 evőkanál méz
25 dkg cukor
15 dkg vaj vagy Rama
3 tojás
kb. 8 ek tej
1 ek kakaópor
a krémhez:
1 l tej
10 ek. liszt
2cs vaníliás cukor vagy vanília kivonat
2 ek kakaópor
30 dkg vaj vagy Rama
25 dkg porcukor
rum aroma
tetejére:
15 dkg étcsoki
1 ek olaj

A tészta hozzávalóit összegyúrom, tejet annyit adok hozzá, hogy jól nyújtható tésztát kapjak. Három felé veszem és egy részbe 1 ek kakaóport belegyúrok. Gáztepsi (35x35 cm) nagyságúra kinyújtom, majd a tepsi lisztezett hátulján egyenként kisütöm a lapokat (vigyázzunk nehogy túl süssük). 
A krémhez a lisztet kevés tejjel csomómentesre kikeverem, majd hozzáadva a többi tejet állandó keverés közben sűrű péppé főzöm, besamelt készítek. Habosra keverem a vajat a porcukorral, majd összekeverem a besamellel. 
Ketté veszem, egyik felébe kakaót és rum aromát, a másik felébe vaníliás cukrot vagy vanília kivonatot keverek és jól kihabosítom a krémeket. 
Végül összeállítom: alulra megy egy sárga lap, vanília krém, barna lap, kakaós krém és végül sárga lap. 
A csokit gőz fölött megolvasztom, hozzákeverem az olajat és ezt rásimítom a süti tetejére. Díszíthetjük egy kis felolvasztott fehér csokival, vagy most én marcipán masszát melegítettem fel és azt csurgattam a tetejére.



Megjegyzések

  1. Nagyon szép guszta! Az íze nagyon finom lehet !

    VálaszTörlés
  2. Szépséges! Egyetértek Évával, biztos isteni finom. :)

    VálaszTörlés
  3. Nagyon jó recept! Nem találkoztam még vele, de sort fogok rá keríteni.

    VálaszTörlés
  4. Köszönöm lányok a dicséretet. Nagyon finom puha sütemény, érdemes kipróbálni!:)

    VálaszTörlés
  5. Én biztos kipróbálom, imádom ami krémes. Gyönyörűen néz ki, ez egy cukrászkirakatban is helyt állna. Naná!!! Köszi!!

    VálaszTörlés
  6. Tücsi köszönöm, ha kipróbálod remélem beszámolsz az eredményről vagy olvashatok a blogodon róla...:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Liza Kedves ! Én kiróbáltam ,valami fenséges.Elemben a tej helyett én házi tejfelt tettem bele igy azonnal puha lett,Ügyi vagy le a kalappal!!!!!

      Törlés
  7. Liza! ezt a héten megcsinálom, remélem sikerül.:)

    VálaszTörlés
  8. Köszi Tücsi, remélem beszámolsz az eredményről!:)

    VálaszTörlés
  9. Kedves Liza! Én megcsináltam mert nagyon jónak látom.Annyit változtattam rajta hogy a tésztájába csak jó házi tejfelt tettem a tej helyett.Képzeld nem keményedett meg ,azonnal ehető lett.Ügyi vagy köszönöm ,le a kalappal.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm a dicséretet, biztos nagyon tökéletes lett a házi tejfellel. Te is nagyon ügyes vagy:-)

      Törlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Mákos kókuszos almás szelet liszt és cukor mentes

Hortobágyi húsos palacsinta

Pacalpörkölt