Joghurtkrémes szülinapi torta




Unokatesóm szülinapjára készítettem ezt a tortát. Tejszínhabbal és virágmotívummal díszítettem. A krémje pedig vaníliás, eperjoghurtos, és egy pikáns lekvárral tettem egyedivé - saját készítésű rózsa lekvárral.

Hozzávalók:
7 tojásos vizes piskóta (7 tojás, 7 ek. olaj, 14 ek. víz, 35 dkg liszt, 35 dkg cukor)
5dl epres joghurt
15 g zselatin
7 dl  kemény habnak felvert hulala
3dl tej
1 cs főzés nélküli vanília puding
1 citrom reszelt héja
lekvár (ez esetben rózsa lekvár)


A szokásos módon kisütöm a piskótát (szív tortaformában). Mikor készen van hagyom kihűlni, majd 3-ba vágom. 
Közben elkészítem a krémet: A joghurthoz hozzáadom a zselatint és addig melegítem, amíg elolvad benne. Majd hozzákeverek 2 dl tejszínt (ami már fel van verve).
Az egyik tortalapot visszarakom a tortasütő formába. Megkenem lekvárral, ráöntöm a joghurtkrémet. Hagyom dermedni, ezért hűtőbe rakom. Majd ráborítom a második piskótalapot. 
A tejben elkeverem a vaníilia pudingport. Hozzáadok 2 dl hulalát. Kicsit hagyom dermedni és megkenem vele a tortát. Erre ráhelyezem a harmadik lapot. 
 A maradék tejszínhabhoz hozzákeverem a citromhéjat és ezzel kenem le kívülről a tortát. 
Végül ízlés szerint díszítem.

Megjegyzések

  1. Ez a torta valami fantasztikusan finom lehetett! Nagyon szép is!

    VálaszTörlés
  2. Jaj, de nagyon szép!
    Biztosan finom is volt!

    VálaszTörlés
  3. Nagyon gyönyörű ez a torta!Milyen finom lehet.

    VálaszTörlés
  4. Gyönyörű!!! Csodálatos íze lehet.:))

    VálaszTörlés
  5. Szeretem a joghurtos tortákat! Nagyon ízlésesen lett díszítve! :)

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Mákos kókuszos almás szelet liszt és cukor mentes

Pacalpörkölt

Hortobágyi húsos palacsinta