Villámgyors túrósszelet



Vasárnap délután családom süteményre éhezett. Benézve a hűtőbe láttam van egy csomag túró, gondolkodtam mit lehetne belőle gyorsan készíteni. Mivel 25 dkg túró nem olyan sok, viszont a családom igen népes, bármit nem készíthetek belőle, mert mindenki szeretne belőle néhány szeletet enni. Nagyon örültem, mikor ráakadtam Pető Valéria receptjére a Delimano receptes oldalán. Tényleg villámgyorsan elkészül és isteni finom,  puha lesz.


Hozzávalók:
6 db tojás
10 ek cukor
1 cs vaniliás cukor
25 dkg tehéntúró
6 púpos evőkanál búzadara
2 dl tejföl (én egy kis pohár tejfölt és 1 dl-nyi tejet használtam)
1 citrom reszelt héja 

A túrót a tejföllel elkeverem, majd hozzáadom a tojássárgáját, vaníliás cukrot, búzadarát, reszelt citromhéjat.
A tojásfehérjét kemény habbá verem. Érdemes párcsepp citromlevet tenni bele, hamarabb felverhető.
Talán ez a művelet vesz el a legtöbb időt, mert ha már elég keménynek találom a habot még kb. 2 percig verem. 
Mikor már tényleg jó kemény óvatosan, több részletben a túrós masszához keverem.
Kivajazott, morzsával megszórt tepsibe (20x30 cm) öntöm és 180 fokos sütőben  kb. 30 perc alatt megsütöm. Tűpróbával ellenőrzöm, hogy átsült-e. Kicsit hűlni hagyom úgy szebben szeletelhető.


Megjegyzések

  1. Csípem az ilyen villámgyors recepteket! Mindig jól jönnek a rohanós hétköznapokra vagy váratlan vendégek érkezése esetén:)

    VálaszTörlés
  2. Nagyon jó kis recept, guszta a sütid! Elraktározom a recepted köszi!

    VálaszTörlés
  3. Köszönöm szépen lányok, ebben a rohanó világban jó ilyen receptekhez nyúlni:) Szerintem a hozzávalók is általában megtalálhatók otthon, tehát még vásárolni se kell mennünk, csak pikk-pakk összeállítjuk és már sütjük is.

    VálaszTörlés
  4. Az biztos hogy ezt megsütöm abban a pillanatban,ahogy eltűnt ez a nagy hőség,nekem való,semmi fakszni,és finom! Liza mentem a receptet! Köszi!
    Régen jártam itt,de azért előbb-utóbb ide érek!!!Egyébként egyszerű túrós kevertet én is szoktam,de nem így.

    VálaszTörlés
  5. Én is meg fogom sütni, mert nagyon jól néz ki.

    VálaszTörlés
  6. Melissina, Martinelli köszönöm, könnyű kis süti érdemes elkészítenetek:)
    Beauty and fashion örülök, hogy rátálaltál blogunkra, remélem ilyen örömet szerzünk mi is neked, ha sikert aratsz valamelyik receptünkkel!:)

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Mákos kókuszos almás szelet liszt és cukor mentes

Hortobágyi húsos palacsinta

Pacalpörkölt