Kiemelt bejegyzés

Zöldséges hús pennével

 Hozzávalók: Pulykamell, vagy bármilyen sovány hús gomba zöldségfélék ( pl. borsó, sárgarépa, brokkoli) 1 fej vöröshagyma 1 ...

Villámgyors túrósszelet



Vasárnap délután családom süteményre éhezett. Benézve a hűtőbe láttam van egy csomag túró, gondolkodtam mit lehetne belőle gyorsan készíteni. Mivel 25 dkg túró nem olyan sok, viszont a családom igen népes, bármit nem készíthetek belőle, mert mindenki szeretne belőle néhány szeletet enni. Nagyon örültem, mikor ráakadtam Pető Valéria receptjére a Delimano receptes oldalán. Tényleg villámgyorsan elkészül és isteni finom,  puha lesz.


Hozzávalók:
6 db tojás
10 ek cukor
1 cs vaniliás cukor
25 dkg tehéntúró
6 púpos evőkanál búzadara
2 dl tejföl (én egy kis pohár tejfölt és 1 dl-nyi tejet használtam)
1 citrom reszelt héja 

A túrót a tejföllel elkeverem, majd hozzáadom a tojássárgáját, vaníliás cukrot, búzadarát, reszelt citromhéjat.
A tojásfehérjét kemény habbá verem. Érdemes párcsepp citromlevet tenni bele, hamarabb felverhető.
Talán ez a művelet vesz el a legtöbb időt, mert ha már elég keménynek találom a habot még kb. 2 percig verem. 
Mikor már tényleg jó kemény óvatosan, több részletben a túrós masszához keverem.
Kivajazott, morzsával megszórt tepsibe (20x30 cm) öntöm és 180 fokos sütőben  kb. 30 perc alatt megsütöm. Tűpróbával ellenőrzöm, hogy átsült-e. Kicsit hűlni hagyom úgy szebben szeletelhető.


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...