Palacsinta tiramisu krémmel


Kedvencünk a tiramisu na meg a palacsinta, gondoltam kipróbálom együtt, palacsintába tiramisu krémet készítettem. Isteni finom lett.

Hozzávalók
Palacsinta tésztához:
30 dkg liszt
5 dl tej
2 tojás
5 dkg olvasztott vaj
csipet só
2 ek cukor
1 narancs leve

krémhez:
50 dkg mascarpone
4 tojás
6 ek cukor
2 cs vaníliás cukor
1 ek amaretto likőr (vagy rumaroma)

A tésztát elkészítem és fél óráig állni hagyom, majd kisütöm a palacsintákat az alapreceptben leírtak alapján.

A krémet is elkészítem. 
A tojásokat szétválasztom, a sárgájához hozzáadom a cukrokat és jól kikeverem, majd hozzáadom a mascarponét, az ízesítőket és így is jól kikeverem. A tojásfehérjét felverem és ezt most már óvatosan a sárga krémhez keverem. 
Ha valaki idegenkedik a tojástól akkor tejszínnel is helyettesítheti az alábbiak szerint: a mascarponéhoz hozzáadom a cukrokat és az ízesítőt, elektromos habverővel jó habosra kikeverem, majd óvatosan hozzáadok 3 dl keményre felvert tejszínhabot.
A palacsintákat egyenként megtöltöm a krémmel, majd tűzállótálba sorakoztatom, a kimaradt krémet rásimítom a palacsintákra és berakom az előmelegített sütőbe 10-15 percre. Végül olvasztott csokit csurgatok a tetejére.


Megjegyzések

  1. Mindegy mikor készült,valami isteni lehet,elmentettem,mert megfogom sütni így!!!!!!!!

    VálaszTörlés
  2. Melissina köszönöm szépen, isteni finom, érdemes elkészítened:)

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Mákos kókuszos almás szelet liszt és cukor mentes

Hortobágyi húsos palacsinta

Pacalpörkölt